تفاوت میان SMT و SMD چیست؟

تکنولوژی نصب سطحی یا (surface mount technology) SMT، روشی جدید برای قرار دادن قطعات الکترونیکی بر روی PCB است. در روش های قبلی از قطعات (through hole device) THD استفاده…

تکنولوژی نصب سطحی یا (surface mount technology) SMT، روشی جدید برای قرار دادن قطعات الکترونیکی بر روی PCB است. در روش های قبلی از قطعات (through hole device) THD استفاده شده که در نصب آنها بر روی PCB، سوراخ هایی بر روی بورد مدار چاپی  متناسب با نوع قطعه طراحی و ساخته می شده است. در روش (through hole technology) THT ، آماده سازی قطعات، ابعاد بزرگتر قطعات و زمان تولید بیشتر، برخی از عوامل افزایش قیمت تمام شده محصول شمرده می شدند.

بدلیل این که در فرآیند SMT قطعات مستقیماً بر روی سطح بورد مدار چاپی (PCB) مونتاژ می شود و نیازی به عبور پایه های THD از PCB ندارد، لذا فرآیند مونتاژ ساده تر و مقرون بصرفه تر است. علاوه بر این ، SMT باعث صرفه جویی در فضا می شود زیرا می توان قطعات را در دو طرف بورد نصب کرد ، و باعث می شود اجزای بیشتری در یک صفحه کوچک قرار گیرند که این ویژگی باعث تحولی در صنعت الکترونیک شده است.

مونتاژ المان های SMD بدلیل ابعاد بسیار کوچک، کاری سخت و نیاز به مهارت دارد و نیز احتمال خطا زیاد است، اما با SMT می توان سرعت، دقت، کاهش هزینه را به مزایای استفاده از المان های SMD اضافه کرد.

The Difference Between SMT, SMD, and THT, and their Significance in the PCB Industry - EE Times Asia

اما تفاوت بین SMT و SMD چیست؟

SMT مخفف surface mount technology و نیز SMD مخفف surface mount device می باشد. همانطور که از معانی آنها نیز مشخص است SMT تکنولوژی مونتاژ قطعات بر روی سطح PCB و SMD نوعی از قطعات الکترونیک است که با پایه هایی کوچک که بر روی سطح و با تکنولوژی SMT مونتاژ می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست